Mūsu lielais piecinieks
Mūsu lielais piecinieks

Cēsu Jaunās sākumskolas ikdienas darbs un attīstības plāni balstīti uz 5 “vaļiem” jeb 5 jomām – bērns, vide, vecāki jeb ģimene, pedagogi un mācīšanās pieeja. Lai arī centrā vienmēr ir bērns un viņa vajadzības, ar visām jomām strādājam paralēli, un visi šie 5 elementi tiek ņemti vērā jebkurā situācijā un lēmuma pieņemšanā.

Nedaudz sīkāk par katru no jomām jeb “kas lācītim vēderā”:

Bērns

20161104_121834Mūsu skola jau pašā pamatā radās bērnu dēļ, vecākiem domājot par to, “ko es gribu savam bērnam”. Arī pašlaik, skatoties uz jebkuru jautājumu caur prizmu “mans bērns”, jautājums kļūst daudz aktuālāks, steidzamāks un personīgāks. Risināmajiem jautājumiem, ikdienas izaicinājumiem ir cita prioritāte, ja zinām, ka tie skar MŪSU bērnus (ar to saprotot, ka visi skoliņas bērni ir mūsu bērni, neatkarīgi no viņu vecuma, grupiņas vai klases piederības) – ko mūsu bērni ēd, vai viņi ir drošībā, vai no rīta uz skolu dodas ar prieku. Bērns visa centrā, mūsuprāt, nozīmē to, ka bērns jebkurā situācijā ir ieguvējs. Īsākā laika posmā vai ilgtermiņā, individuāli vai bērnam kā sabiedrības daļai, bērna prasmēm, raksturam – vienmēr cenšamies rast labāko risinājumu, un mūsu iespēja ir šos visus jautājumus risināt salīdzinoši ātrāk.

Vide

IMG_9196 - CopyArī vidi radam un veidojam kopā ar bērniem. Tā ir mājīga, mūsdienīga un mācību procesu atbalstoša. Tā nemitīgi mainās, un to nemitīgi attīstām. Mūsu stāsts nav par dārgu eiro remontu vai smalkākajām tehnoloģijām, mēs esam par gudru resursu izmantošanu, radošu lietu pārstrādi un piemērošanu, brīžam defektus pārvēršot ar efektiem.Mēs ticam, ka varam radīt sev tādu vidi, kādu vēlamies un kāda mums konkrētajā brīdī nepieciešama dzīves prasmju apgūšanai. Mums ir bijusi laboratorija mākslas un mūzikas telpa. Pašlaik esam izveidojuši koprades un kopdarbošanās vidi, kas atbilst mūsdienu atvērtā tipa darba vietu iekārtojumam. Skolā mēs pavadām lielāko dienas daļu, un tādēļ veidojam to tādu, lai justos labi.

Vecāki

Cēsu Jaunā sākumskola bez vecākiem nebūtu ne radusSvinamies, ne varētu pastāvēt pašlaik. Ģimenes ir viens no mūsu stūrakmeņiem un pamatiem. Mums ir skaidrs, ka dzīve ģimenē ir reālā bērna dzīve – ikdienas vide, attieksmju veidotāja, pamatu licēja bērnam. Mēs mēģinām rast labākos veidus, lai šo bērna reālo dzīvi pietuvinātu skolai un otrādi. Lai skola negatavotu dzīvei, bet būtu dzīve, un ģimene savukārt kaut nelielā mērā varētu iesaistīties tajā, ko bērns apgūst skolā. Informējam vecākus par to, kas notiek skolā, ko bērni apgūst, par kādām tēmām iespējams vakarā ar bērniem parunāt ierastā “kā šodien gāja” vietā. Cenšamies vecākus izglītot dažādas mācībās, uzzināt un ņemt vērā viņu viedokļus un vajadzības vecāku sarunu vakaros. Cenšamies iesaistīt ikdienas darbos ne tikai tādēļ, ka brīžam nevaram iztikt bez palīdzīgas rokas, bet arī tādēļ, ka zinām, cik bērnam svarīgi redzēt, ka arī vecāki ir piederīgi šai skolai un pieņem to, kā savas ikdienas daļu.

Pedagogi

CJS.01.09-005

Pedagogs ir bērna ciešākais sadarbības partneris, tādēļ mums svarīgi, lai pedagogi justos labi un varētu augt ik dienas. Paši pedagogi ar prieku atzīmē, cik mūsu skolā ir pozitīvs mikroklimats, sajūtams atbalsts no kolēģiem, un mums visiem ir kopīgs mērķis. Atbalsts pedagogiem ir viena no skolas prioritātēm un arī resursi maksimāli tiek plānoti tā, lai pedagogi varētu mācīties, attīstīties, realizēt savas idejas un iniciatīvas. Protams, tas ir liels izaicinājums, taču cenšamies to īstenot. Lai cik pārbagāta skola nebūtu ar mācību resursiem, mūsdienu tehnoloģijām un citām iespējām, bērna ciešāka ikdienas sasaiste tomēr ir ar pedagogu, un tāpēc uzskatām, ka tik, cik zinošs, apmierināts un gatavs izaicinājumiem būs pedagogs, tik daudz iegūt varēs bērns.

Mācību pieeja

16195979_10212050379156087_8673717148199106799_n

Cēsu Jaunā skola mācību procesu organizē atbilstoši Valsts Vispārējās izglītības standartam un priekšmetu paraugprogrammām. Tas nozīmē, ka saturs nav alternatīvs. Atšķirīga ir mūsu attieksme – vēlme meklēt labāko mācīšanās veidu, kas attīsta skolēnu atbildību, prasmes un rada nenovērtējamu pieredzi. Mēs nevērtējam rezultātus salīdzinājumā ar citām izglītības iestādēm, turpretim analizējam katra skolēna mācību progresu pašam pret sevi.

Mūsu pieeja mainās un attīstās atbilstoši ikdienas situācijām un gūtajai pieredzei, taču nemainīgi strādājam pie tā, lai bērni apgūtu patstāvīgās mācīšanās prasmes un līdz skolas beigšanai iegūtu pēc iespējas dažādāku pieredzi, darot pēc iespējas dažādākas praktiskas lietas.

0 komentāri

Nav komentāru

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Jūs varat izmantot šādas HTML birkas un atribūtus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>