Mūsu pieredze
Mūsu pieredze

Cēsu Jaunās skolas (CJS) izaugsme lielā mērā iespējama dēļ tā, ka nebaidāmies darīt, mēģināt, reizēm arī kļūdīties. Kā jebkuram uzņēmumam, iestādei vai biedrībai ikdienā arī CJS nākas saskarties ar dažādiem izaicinājumiem un risināmiem jautājumiem. Vairāku gadu pieredzes laikā esam sapratuši, ka nespējam triecientempā atrisināt vairākas problēmas reizē, un, domājot par to, kā maksimāli efektīvāk atrisināt risināmos jautājumus, īstajā laikā un īstajā vietā nāca iespēja iepazīt SCRUM pieeju.

Šajā rudenī mūsu Dana Narvaiša piedalījās konferencē “Vērtēt, lai mācītos”, kur paralēli savas darbnīcas vadīšanai, izmantoja izdevību noklausīties uzņēmuma Edurio pārstāvja Gata Narvaiša stāstā par SRUM pieeju. Iepazīstot pieeju, kas sākotnēji veidota programmatūras izstrādes projektiem, eksperimentējam un savam ikdienas darbam mēģinām pārņemt vairākas tieši mums piemērotas lietas.

SCRUM pieeja paredz fokusēšanos uz vienu risināmo jautājumu, pie kura strādājot, nevar zaudēt ne laiku ne naudu. Visa komanda kā vienots veselums darbojas, lai sasniegtu šo kopējo mērķi un dotos tālāk. Mūsu gadījumā – sākotnēji pedagogu komanda kolektīvi vienojas par risināmo pamatproblēmu, vienojas par sasniedzamo rezultātu un laiku, kad tas jāsasniedz. Laiks, kurā koncentrējamies uz šo vienu kopīgu mērķi, ilgts no 2 līdz 4 nedēļām un tiek saukts par “sprintu”. Sprinta laikā ik dienas komanda tiekas 15 minūšu rīta stāvsapulcē, lai diskutētu par to, kā veicas ar izvirzītajiem uzdevumiem, kas strādā, kas nē – konkrētie darbi, kas atzīmēti pie darāmo darbu sienas, tiek attiecīgi pārvietoti no darāmajiem darbiem uz darbiem procesā un pabeigtajiem darbiem. Šis ir ļoti vērtīgs laiks komandai, taču izmantot laiku maksimāli efektīvi ir izaicinājums, ar kuru turpinām strādāt. “Sprinta” noslēgumā izvērtējam gan to, kā jūtas komanda, gan procesu kopumā, spriežam par nepieciešamajiem uzlabojumiem pēc finiša. Uzlabojumi un šīs jomas attīstība neapstājas, taču izveidotais produkts, nodefinētā rīcība, vtml šajā brīdī tiek finišēta un sākam strādāt pie nākamās.

Līdz šim esam atrisinājuši lietas, kas saistās ar rīta apli skolēniem, vērtēšanu un bērnu individuālās attīstības jautājumu. Novērtējam pieejas sniegtās iespējas, jo skola pēc būtības ir tāda pati uzņēmējdarbības vide, kas meklē efektīvākos un labākos veidus, kā risināt jautājumus, kas saistīti ar personālu, resursiem, termiņiem. Esam priecīgi mācīties no labākajiem šajā jomā un aicinām arī citas izglītības iestādes izmantot apkārt esošās iespējas, būt daļai no pasaulē notiekošā un mācīties no dažādu jomu līderiem, paņemot un pielāgojot sev nepieciešamāko!

0 komentāri

Nav komentāru

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Jūs varat izmantot šādas HTML birkas un atribūtus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>