Nedēļas plāns

Gada projekts un iknedēļas tēmas ir definētas atbilstoši izglītības programmai un skolas vērtībām. Visu tēmu ietvaros bērni apgūst licencētās izglītības programmas saturu.

Tēmas apgūst pirmsskola un sākumskola, taču katrai grupai un bērnam tiek pielāgots viņam/viņai atbilstošs apguves līmenis.

FEBRUĀRIS:

Olimpiskais mēnesis.

Pirmā nedēļa – Olimpisko spēļu vēsture un Soči 2014 (Krievija, disciplīnas, mūsu sportisti).

Otrā un trešā nedēļa – sekojam līdzi sportistu sasniegumiem, pierakstām datus un veicam datu analīzi. Paralēli iepazīstam sporta veidus klātienē – biatlons Cēsu Olimpiskajā trasē, Priekuļos; slidošana Pastariņu skolā, Cēsīs; kamaniņas, skeletons un bobslejs izstādē Cēsīs un klātienē Siguldā. Mākslā gatavojam trofejas un medaļas. Noslēgumā sporta spēles.

14.februāris – runāsim par draudzību, ka Olimpisko spēļu laikā pārtraukti kari; par cīņu, ka ir tikai 1 zelta, 1 sudraba  un 1 bronzas medaļa, bet starpība starp uzvarētājiem var būt sekundes simtdaļa, u.c.

Aicinām vecākus savu iespēju robežās kopā ar bērnu sekot Olimpiskajām spēlēm – pārrunāt disciplīnas, noteikumus, rezultātus, valstis, kuras piedalās, kā iet latviešiem. Ja ir iespēja, kopā izpētīt Olimpisko spēļu vēsturi – kurās valstīs notikušas spēles, kā ir gājis Latvijai, kā mainījušās diciplīnas u.c. Doties slidot un slēpot!

JANVĀRIS:

Pirmā nedēļa – atkārtošanas un brīvdienu pārrunāšanas nedēļa.

Janvāra pēdējo trīs nedēļu tēma – vielu un materiālu īpašības. Trīs nedēļas bērni eksperimentēs, pētīs, novēros un salīdzinās dažādu vielu reakcijas, sasalšanas un kušanas laikus. Tā pat pētīs materiālu īpašības, piemēram, gofrēts papīrs, olas izturība u.c.

Aicinām mājās bērnu vairāk iesaistīt virtuves darbos – jaukt, maisīt, karsēt, saldēt, kausēt vielas. Pētīt rauga rūgšanu, citronskābes iedarbību uz kaļķi, saldā krējuma un olu baltuma izmaiņas putojot u.c.

DECEMBRIS:

Galvenās mēneša tēmas – Ziema un Ziemassvētki.

Runāsim par drošību – uz ielas (ledus, sniegs) un mājās (lampiņas, svecītes). Vecāki var atbsltīt bērnu, vēlreiz aktualizējot šo informāciju, gan dodoties ārā, gan mājās.
Gatavosimies kopīgajam Ziemassvētku pasākumam, dziedāsim, rotāsim telpas, runāsim par svētku nozīmi. Aicinām arī mājās pārrunāt šo svētku nozīmi jūsu ģimenē.

19.decembris – dodamies uz Valmieru slidot un ciemos uz Valmieras Zaļo skolu.
20.decembris – Cēsu Jaunās sākumskolas ģimeņu Ziemassvētku pasākums.

NOVEMBRIS:

Datumi

Tēma

Vecāku atbalsts bērnam

4.-8.
novembris

Gada projekta turpināšana ikdienā
Bērni katru dienu uz iepriekš sagatavotām formām uzraksta novērojumus dabā (laikapstākļus, temperatūru, kā mainās daba, u.c.). Katra mēneša beigās bērni veiks mēneša analīzi un pievienos uzņemtos fotoattēlus vai pašu zīmējumus. Izveidotās novērojumu piezīmes kļūs par informācijas resursu arī nākamajiem mācību gadiem.

Mēneša projekts – pilsēta (mājas un apkārtne).
Lielie skolēni plānos, veidos, cels mājas un iekārtos māju telpas. Mazie skolēni plānos un iekārtos apkārtējo vidi.

Šajā nedēļā pētīšana un plānošana.

Ar mazajiem skolēniem kopā izpētīt mājas apkārtni un pilsētu – kādi objekti sastopami apkārtnē, kādas vietas ir dabiski veidojušās, kas ir cilvēku radīts. Kāpēc nepieciešams parks, ūdenstilpne, pieminekļi, statujas, stadions, pieturas u.c.

Ar lielajiem skolēniem pārrunāt mājas iekārtojumu – cik telpas ir mājās, kā telpas tiek izmantotas, kam noteikti jābūt, bez kā var iztikt. Kāpēc iekārtojums ir izveidots tāds, kāds tas ir? u.c.

_________

__________________________________________________

________________________________________

11.-15.
novembris

Lāčpleša diena –

Skolā pārrunāsim, kas ir Lāčplēša diena, kāpēc tā ir nozīmīga.

Māju pamatu likšana un dažu vides objektu gatavošana
Otrajā nedēļā ir resursu sagāde un dažu objektu veidošanas, būvēšana

Aiciniet bērnu izstāstīt, kas ir 11.novembris un kāpēc to atzīmē.

Ar mazajiem skolēniem pārrunāt no kāda materiāla būvē ceļus, tiltus, takas, kā tiek iekārtoti parki un ar kādu materiālu vislabāk būtu tos attēlot mūsu mazajā projektā.

Ar lielajiem skolēniem pārrunāt materiālus, no kuriem ceļ mājas, gatavo logus un mēbeles.

_________

__________________________________________________

________________________________________

18.-22. novembris

18.novembris – brīvdiena
Latvijas Republikas proklamēšanas diena

Aktīvā vides iekārtošana un būvdarbi
Mazie skolēni veidos apkārtējo vidi – celiņus, dīķi, parkus utt.

Lielie skolēni veidos mājas. 

Mājās kopā ar bērniem var pārrunāt, eksperimentēt – kāpēc galdam ir četras, trīs vai viena kāja, kurš stabilāks. Cik augsts ir galds, krēsls, kādā leņķī krēslam ir atzveltne? Kur mājās ir taisnstūri, trijstūri, kvadrāti, apļi, varbūt rombs un citi daudzstūri?

_________

__________________________________________________

 

________________________________________

25.- 29.
novembris

Pilsētas pabeigšana un atklāšana

Pilsētas būvniecības un labiekārtošanas darbu pabeigšana.
Pilsētas atklāšana un prezentēšana.

Pārrunāt, kas labi izdevās, kas vislabāk patīk, ko gribēja darīt citādāk, ko nākamajā reizē pamainīs.

OKTOBRIS:

Datumi

Tēma

Vecāku atbalsts bērnam

1.-4. oktobris

Gada projekta turpināšana ikdienā

Bērni katru dienu uz iepriekš sagatavotām formām uzraksta novērojumus dabā (laikapstākļus, temperatūru, kā mainās daba, u.c.). Katra mēneša beigās bērni veic mēneša analīzi. Izveidotās novērojumu piezīmes kļūst par informācijas resursu arī nākamajiem mācību gadiem.

Saules sistēma, Zeme (gadalaiki, diena un nakts)

Saules sistēmas iepazīšana.
Gadalaiku maiņa, mēness fāžu, dienas un nakts nomaiņas pētīšana. Izpētītās informācijas apkopošana.

Kopā noskatīties un pārrunāt kādu dokumentālo filmu par planētu Zeme (televīzijā LTV1 vai interneta kanālā Youtube, piemēram, “Planet Earth”). ‘

Kopīgi izpētīt kalendāru, kurā parādās laiks, kad aust un riet saule, pārrunāt kā tas mainās. Salīdzināt vai kalendārā minētais laiks sakrīt ar realitāti.

_________

__________________________________________________

________________________________________

7.-11.
oktobris

Saules sistēma, Zeme (gadalaiki, diena un nakts) 

Taps 3D vizuālizācija un detalizēti apraksti, lai attēlotu Zemes griešanos ap Sauli un gadalaiku maiņu.

Vakaros izpētīt mēnesi – kāds tad ir (augošs, dilstošs), ko uz tā var redzēt. Pētīt mēnesi visa vakara gaitā – vai tas maina novietojumu, kāpēc?

_________

__________________________________________________

________________________________________

14.-18.
oktobris

Veselības nedēļa

Apgūs uztura piramīdu. Vēlreiz aktualizēs roku mazgāšanu, zobu tīrīšanu.

Uzsāks pētījumu – pupa (kur izaug ātrāk – ūdenī, mitrā vatē vai zemē) sīpols (kur izaugs ātrāk tumsā vai gaismā) un puķe (3 puķes laistīs katru ar citu ūdeni – krāna, vārītu un mikrovilnī vārītu atdzesētu).

Mājās aktualizēt roku mazgāšanu, zobu tīrīšanu.

Ar skolēniem var kopā izpētīt uztura sastāvu (pievērst uzmanību – kg, g, l, ml un kcal).

Tiekamies vecāku sapulcē ceturtdien, 17.oktobrī.

_________

__________________________________________________

 

________________________________________

21.-25.
oktobris

Veselības nedēļa

Nedēļas garumā bērni veiks pētījumu – ko mēs katru dienu skolā ēdam. Veidos statistiku un mācīsies to analizēt atbilstoši uztura piramīdai.

Izveidos 3D uztura piramīdu.

Atsaucoties uz vienošanos sapulcē, aicinām otrajās brokastīs un launagā dot līdzi augļus, dārzeņus, maizi un piena produktus (izņemot desertus, saldos jogurtus, saldos sieriņus).

Ieteicams bērnus iesaistīt sarunā par ikdienas uzturu.

_________

__________________________________________________

________________________________________

28. -1.
oktobris
novembris

Skolēniem – brīvlaika nedēļa.

Pirmsskolēni turpinās darboties un mācīties tā pat kā līdz šim, taču paralēli skolēni var pievienoties uz radošajām darbnīcām.

 

SEPTEMBRIS:

Datumi

Tēma

Vecāku atbalsts bērnam

2.- 6.
septembris

Iepazīšanās un adaptācijas nedēļa
Iepazīšanās ar klasesbiedriem un skolu.
Bērni kopā izveido kārtības noteikumus, iedibina rutīnas.
Kārtības noteikumi tiek uztaisīti vizuāli, lai ar tiem var iepazīties ikviens, kas atnāk uz skolu.

Gada projekta iesākšana
Bērni katru dienu uz iepriekš sagatavotām formām uzraksta novērojumus dabā (laikapstākļus, temperatūru, kā mainās daba, u.c.). Katra mēneša beigās bērni veiks mēneša analīzi un pievienos uzņemtos fotoattēlus vai pašu zīmējumus. Izveidotās novērojumu piezīmes kļūs par informācijas resursu arī nākamajiem mācību gadiem.

Aicināt bērnu mājās izstāstīt skolas kārtības noteikumus, kuru definēšanā viņi būs līdzdarbojušies. Pārrunāt kur un kāpēc šie noteikumi darbojas arī ārpus skolas.

Lai bērni redzētu kā novērojumi noder ikdienā, vecāki var aicināt bērnus pašus izlemt, kāds apģērbs jāvelk mugurā un kuru apģērbu var jau noglabāt nākamajai vasarai. Ja klausāties laika ziņas, bērns nākamajā dienā var salīdzināt, vai informācija sakrīt ar novēroto.

_________

__________________________________________________

________________________________________

9.- 13.
septembris

Latvijas dzīvnieki un augi
Dzīvnieku un augu iepazīšana, pētniecība atbilstoši katra bērna zināšanu līmenim, spējām un interesēm. Informācijas apkopošana dabā, no grāmatām, enciklopēdijām, filmām, multfilmām, interneta resursiem un citu stāstiem.

 

Kopā izšķirstīta enciklopēdija, apskatītas kartiņas, noskatīta video filma vai multfilma, kopīga ciemošanās lauku sētā vai mežā, kurā redzami Latvijas dzīvnieki un augi, ir liels atbalsts bērnam, lai palīdzētu iegūt papildus informāciju un paplašinātu redzesloku.

_________

__________________________________________________

________________________________________

16.- 20.
septembris

Latvijas dzīvnieki un augi
Gatavošanās braucienam uz Līgatni. Bērni ir galvenie ekskursijas plānotāji – ir iedalītas atbildības, par kuriem dzīvniekiem katrs stāsta, tiek plānots līdzi ņemamais apģērbs, pārtika, izbraukšanas laiks.

Brauciens uz Līgatni paredzēts kopā ar vecākiem.

Jautāt bērniem par ekskursijas izbraukšanas laiku, nepieciešamo apģērbu, līdzi ņemamo pārtiku.

_________

__________________________________________________

 

________________________________________

23.- 27.
septembris

Latvijas dzīvnieki un augi
Pēc ekskursijas bērni apkopo iepriekš iegūto informāciju un novērojumus Līgatnē par dzīvniekiem. Meklē līdzīgās un atšķirīgās lietas. Zīmē un veido redzēto.

Svētki – Miķeļdiena

Miķeļdienas atzīmēšana pētot Latvijā audzētos dārzeņus.

Ja dodaties mežā, uz laukiem, zooloģisko dārzu, skatāties multfilmas vai filmas, kurās redzami Latvijas dzīvnieki un augi, aiciniet bērnu dalīties savās zināšanās un pārrunājiet kopā redzēto.

Ja ir iespēja, ļaut bērnam dalīties ar savu pieredzi arī ar citiem cilvēkiem (māsām un brāļiem, tuviniekiem, draugiem). Bērns var paņemt mājās pašu veidoto “dzīvnieku enciklopēdiju” kā informācijas resursu.