Par vērtīgu vērtēšanu
Par vērtīgu vērtēšanu

Viens no mūsu skolas stūrakmeņiem ir ģimenes, kuru viedokli par dažādiem ar izglītību un ikdienu saistītiem jautājumiem regulāri cenšamies noskaidrot kopīgās tikšanās reizēs un aptaujās. Viena no pēdējām aptaujām liecināja, ka vecākiem radušies vairāki jautājumi par vērtēšanas sistēmu mūsu skolā un kopumā.

Lai šis jautājums būtu saprotams gan vecākiem, gan mums (pedagogiem), gan primāri pašiem skolēniem, šim jautājumam kā galvenajam mērķim pievērsāmies gan vienā no mūsu sprintiem, gan citos mūsu pedagogu forumos.

Mūsu skolas pedagogi ir vienojušies, ka mūsu skolā vērtējums parāda: kompetenču (zināšanu, prasmju, attieksmes kopums) un paveiktā darba līmeni konkrētā tēmā un laikā konkrēta priekšmeta ietvaros (ar uzsvaru uz vārdu “līmenis”). Vērtējums neparāda, kāds ir bērns konkrētajā priekšmetā vai kāds ir bērns kopumā. Vērtējums parāda līmeni, kādā tajā brīdī ir bijis viņa sniegums. Sniegumu var ietekmēt gan laiks, gan paveiktais darba apjoms, gan zināšanu apjoms, gan prasmes, gan attieksme.

Kopš brīža, kad skolā gājām mēs, un vēl senākiem laikiem, vērtēšanas terminoloģija nav būtiski mainījusies – ir atzīmes, kontroldarbi, eksāmeni. Mēs visi, pedagogi un vecāki, arī šodienas skolā ienesam mūsu personīgo pieredzi, ar kuru kopā nāk arī tādi jēdzieni kā “teicamnieks”, “labinieks”, ”viduvējnieks”. Šo mūsu izpratni pārmantojuši arī mūsu bērni. Šodien mēs turpinām lietot tos pašus terminus, taču to nozīme ir būtiski mainījusies! Mēs zinām, ka neviens no mūsu vecākiem neuzskata savu bērnu par sliktu vai vidēju, ja vidējā atzīme ir zema, taču šo ziņu bērni saņem paši, gan nolasot to mūsu komunikācijā, gan sarunās radu saietos, gan sarunās ar draugiem pagalmā. Mūsu visu pieredzes dēļ pārmaiņas nav vienkāršas, taču tās ir nepieciešamas, lai vērtējumi kļūtu par instrumentu, kas skolēniem palīdzētu apzināti mācīties. Šī pāreja ir liels izaicinājums mums visiem.

Arī mēs, pedagogi, vēl mācāmies, mainām savu personīgo pieredzi uz jauno izpratni. Tāpat esam aicinājuši vecākus uz sadarbību, aicinot turpināt runāt, pētīt, iedziļināties un saprast, kā uzlabot vērtēšanu tā, lai tā palīdz katram skolēnam mācīties.

Viens no palīgrīkiem, ko esam izveidojuši un iespējams noderēs ne tikai mūsu skolas vecākiem – IETEIKUMI SARUNAI PAR VĒRTĒJUMIEM. Ar tiem pa vienam iepazīstināsim tuvāko nedēļu laikā. Aicinām ikvienu interesentu sekot līdzi!

0 komentāri

Nav komentāru

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Jūs varat izmantot šādas HTML birkas un atribūtus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>